Kastad nöthand och framgångsrikt spel!

10/14/09
Samtidigt som jag ser Sverige tappa allt hopp om ett Vm-slutspel kan jag ändå trösta mig med att en bra pokerdag är slutförd! Däremot kommer jag inte glömma ett av mina klumpigaste misstag någonsin, efter att checkat min 47 o på big blind såg jag en minst sagt trött flop i form av J85 rainbow. I samma ögonblick flög marker fram och tillbaka på de övriga tre borden där både bubbla och heads-up pågick. Ur position checkade jag precis som de två ursprungliga limparna. Ruter 6 visar turnen, BINGO! Nöthanden var ett faktum, dock svävade mina tankar kring hur de övriga "mer intressanta" händer skulle spelas så jag checkade, precis som den första limparen gjorde. Då den tredje kvarvarande spelaren slängde ut en bet i ungefär pot-storlek slängde jag snabbt iväg min "pisshand". Just i samma ögonblick som jag tog en närmare titt på brädan och till min förskräckelse fick se vad jag just gjort, lade jag märke till att den första checkaren tryckte all in. Och fick såklart syn. Där satt jag skämdes för mig själv, dock fick Vierika sig ett gott skratt då jag via Skype- samtalet berättade vad som hänt.
Nog om detta! Jag är helt klart nöjd med min pokerdag, de korrekta läsningarna var många och misstagen var få.

0 comments:

Post a Comment

Poker Quiz